Over Mariëlle

Momenteel werk ik als intern begeleider en geef ik trainingen. 
Ik werk ook voor Onderwijs Recruitment en ben bevlogen voor de juiste persoon op de juiste plek. 

 

Bijna 25 jaar heb ik in het onderwijs gewerkt voor de klas en als intern begeleider of waarnemend directeur. Bij Het Kleurenorkest ben ik ook coördinator pijlers geweest. Daar werkte ik 14 jaar en is mijn hart nog steeds ;-). De pijlers zijn NLP, systemisch werk en oplossingsgericht werken (OGW). Mijn gevoel is nog steeds dat alle docenten, leerkrachten, onderwijsassistenten, leerkrachtondersteuners, mensen in de opvang, kortom iedereen in het onderwijs met groepen, dit als aanvulling zou mogen krijgen, naast alle benodigde vaardigheidstrainingen.   
Ik geef  trainingen NLP en systemisch werk aan leerkrachten, mensen in het  onderwijs en ouders.

En bovenal ben ik een trotse moeder. Jari en Tim zijn van bouwjaar 1999 en 2002. En uitgegroeid tot 2 prachtige jonge mannen.

Ik heb een relatie met Martin en heb 3 hele leuke bonus-kinderen: Marlou, Tom en Maartje. En Samara, Luke en Elles zijn welkome aanhang.  

 

Ik ben internationaal gecertificeerd NLP trainer en heb vele trainingen rond persoonlijke ontwikkeling afgerond, zoals systemisch werk., dus mag en kan opstellingen begeleiden.

Na de HTS ben ik bij Randstad gaan werken als intercedente. En toen ik moeder werd, ben ik in 2000 omgeschoold tot leerkracht basisonderwijs. In de basisschool heb ik allerlei functies uitgevoerd. Bij Het Kleurenorkest; de enige school die NLP, systemisch werk en oplossingsgericht werken in de pijlers heeft, was ik de vakspecialist voor de pijlers. Dat in combinatie met dagen voor de bovenbouwklassen. Al deze ervaring neem ik dus mee in mijn huidige IB baan en trainingen. 

 

Er is zoveel talent en creativiteit in de wereld.
Ik wil graag dat dit in vrijheid tot bloei kan komen".

Mariel de Winter

Mijn visie op werken in het onderwijs

Als leerkrachten en ouders hun plek en verantwoordelijkheden nemen, komt dat iedereen ten goede. Met name de persoon zelf en de leerlingen ook indirect. Soms weet iemand alleen niet wat nou onbewust getriggerd wordt. Wat maakt dat iemand uit zijn of haar kracht gaat. We kunnen bewust maken, wat onbewust triggert. Zo ervaar je door een paar extra vaardigheden en inzichten al tevredenheid en energiebehoud. Een mooi voorbeeld is dat je in de klas een leerling hebt of een kind thuis dat je steeds boos maakt. Maar het kan zijn met verandering van houding, of toon of intern weten wat jouw plek is in het geheel, dat de reactie van het kind heel anders wordt. 

Als je me zou kennen dan zou je weten dat...

ik een rijk sociaal leven heb. Liefst ben ik dingen aan het ontwikkelen, maar lekker op het strand bij de zee zijn is ook heel fijn. Een goed boek of leuke film kan ik met een heerlijke cappuchino ook waarderen. En met vriendinnen gaan we graag wandelen, tennissen of gewoon lekker een bakkie samen. Met mijn vriend is uiteten, van het strand genieten en skiën heel heerlijk. Maar een avondje op de bank kan ik ook lekker. Met Jari en Tim geniet ik vooral thuis en bij de handbal. En naast dit alles volg ik ook graag nog zelf trainingen. Heerlijk om te blijven leren. 

begrip
veiligheid